Puck24 logo

21/5-2025

Mads Larsen til Herning Blue Fox

Efter 13 sæsoner og 476 seniorkampe vender Mads Larsen endelig hjem til Herning, hvor han har underskrevet en 2-årig kontrakt med Herning Blue Fox. Den 29-årige forsvarsspiller, der fylder 30 til sommer, får dermed sin debut for hjembyens hold i den kommende sæson.

Mads er en dygtig back med offensive kvaliteter, og som er rigtig god med pucken

Peter Regin

Trods sin lange karriere bliver det første gang, at den herningensiske back trækker Blue Fox trøjen over hovedet. Larsen er dog langtfra et ukendt navn i dansk ishockey, hvor han tidligere har spillet seks sæsoner for Frederikshavn White Hawks.

Sin ungdom tilbragte Larsen i Sverige hos Malmö Redhawks' ungdomshold, før han vendte hjem til Danmark og startede sin seniorkarriere. I dansk liga har han opbygget en imponerende statistik med 164 point i 271 kampe, hvilket vidner om hans offensive kvaliteter som back.

Undervejs i karrieren har Larsen også repræsenteret Danmark i 19 landskampe, ligesom han har spillet professionelt i flere europæiske lande. De seneste tre sæsoner har han været aktiv i ?strig, Tjekkiet, Tyskland og senest Italien.

Sportsdirektør Peter Regin ser store fordele ved tilgangen af den offensive forsvarsspiller: "Mads er en dygtig back med offensive kvaliteter, og som er rigtig god med pucken. Han kommer til at hjælpe os i det system vi gerne vil spille, hvor puckbesiddelse og succes i spillet nede bagfra er grundstenen."

Regin understreger også betydningen af at få en lokal spiller tilbage til klubben: "Samtidig betyder det også meget for mig og klubben, at han er en Herning dreng der gerne vil hjem, og gennem noget tid har vist stor interesse herfor. Han er en rigtig god og glad dreng, som kommer til at bidrage positivt til miljøet i omklædningsrummet."

Kontrakten med Mads Larsen er gældende for de næste to sæsoner og afventer som vanligt den endelige godkendelse fra Danmarks Ishockey Union.

Kilde: bluefox.dk