Too many men on ice
En sjælden, men til gengæld simpel, overtrædelse
Man skal ikke kunne meget engelsk for at kunne regne ud, hvad straffen Too many men on ice går ud på. Det er ganske simpelt, hvis der er flere spillere end tilladt på isen.
Spillere, der skifter ud, skal være over den røde linje, før den nye spiller, må løbe ind.
Selvom reglen er utroligt simpel, så er det en af de overtrædelser, som dommerne ind imellem overser. Det skyldes, at de som regel har svært ved at have et komplet overblik over antal spillere på isen samtidigt med at de følger spillet.
Hvordan signalerer dommeren Too many men on ice?
Da det er en "bench minor" straf, så er der ikke et officielt tegn fra dommeren. Men de fleste dommere holder seks fingre op for at signalere, at der er seks spillere udover målmanden. Der er ikke rigtigt nogen, der er i tvivl om netop denne straf.
Foto: Danmarks Ishockey Union
ISHOCKEY NYHEDER
21/5-2026
Patrick Bjorkstrand lægger skøjterne på hylden
3/5-2026
Martin Gudmundsson stopper som cheftræner i Herlev
27/4-2026
Silkeborg inviterer kvinder til tryout og spillermøde
25/4-2026
Anton Wilde med vanvittig præstation til J18 VM
21/4-2026
White Hawks skriver kontrakt med Marcus Bjørn
21/4-2026
Sebastian Ehlers indstiller karrieren
20/4-2026
George Sørensen indsstiller karrieren
VI 💙 ISHOCKEY






